MED_9554

Importanța asistenților medicali: interviu cu Ileana Simon

Am provocat asistenții medicali din cadrul clinicii noastre să ne introducă în lumea lor și să ne vorbească despre calitățile unui asistent medical, relația pacient – asistent medical dar și experiențele memorabile care îi determină să dea totul în această meserie. După ce Sorin Bochiș, Adriana Susu și Elena Hetea au răspuns acestei provocări, a venit rândul Ilenei Simon, asistent medical Medisprof, să ne povestească despre experiența sa ca asistent medical.

MED_9554

Foto: Ileana Simon, asistent medical Medisprof

  1. Care sunt principalele atribuții ale unui asistent medical?
I.S.: Principalele atribuții ale unui asistent medical sunt: îngrijirea bolnavilor, supravegherea lor, analiza îngrijirilor pe care le realizam. În plus, un asistent medical trebuie să aibă bune abilități de comunicare, să știe să lucreze în echipă, să știe să utilizeze aparatura din secție, calculatorul și nu în ultimul rând trebuie să administreze medicația și să efectueaze toate manoperele conform prescripției medicale.
  1. Care sunt provocările cu care se confruntă un asistent medical într-o zi de lucru?

I.S.: Obstacolele cu care ne confruntăm zi de zi sunt oarecum nesemnificative în comparație cu rolul nostru: adaptarea în permanență a schimbărilor și a modificărilor apărute pe parcursul întregii zile, stresul, trebuie să cunoști și să intuiești modul de a traduce al unor termeni. De fiecare dată experiența și cunoștințele pot să te ajute să faci o analiză a acestor date pentru a defini esențialul.

  1. Ce calități ar trebui să aibă un asistent medical?

I.S.: Este necesar să fii bun și să ai răbdare, trebuie să zâmbești și să arăți căldura, toleranța, fiecare persoană care a ales meseria de asistent medical trebuie să își amintească că este considerată “înger” de către pacienți.

  1. Cum ai descrie relația pacient-asistent medical pe durata tratamentului oncologic?

I.S.: O persoană “intră în boală” cu un anumit tip de sistem nervos, cu complexe și păreri preconcepute, de aceea comunicarea și empatia față de fiecare pacient în parte este necesară și totodată importantă, deoarece produce încredere, stimă, simpatie. Noi suntem nevoiți să-i tratăm necondiționat pe toți.

  1. Exemplu de experiență memorabilă cu un pacient al clinicii.

I.S.: Fiecare experiență este unică. Fiind o nouă angajată, nu pot spune că a existat încă o anumită experiență unică mai profundă.

Te așteptăm și pe tine în echipa asistenților medicali Medisprof! Mai multe detalii, aici.

AVRAM Mariana_SUSU Adriana_BOCHIS Sorin_SIMON Ileana_SIMON Robert_HETEA Elena

Distribuie si prietenilor tai
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0

No Comments

Post a Comment