Contact
Contact
Contact

Beneficiile păstrării activităților obișnuite în viața noastră

Cu toții am simțit, măcar la un moment dat, lipsa unei activități pe care până atunci nu o apreciam. Fie că este vorba despre programul de curățare a casei sau despre orele la birou, putem constata că atunci când aceste lipsesc, nu avem aceeași dispoziție sau avem sentimentul că ceva lipsește. Funcția activităților din programul zilnic este mai utilă decât ne așteptăm și ne ajută să prevenim sau să contribuim la tratarea unor probleme psihologice.

curatenie2

Sursă: http://bit.ly/2bi5C2A

Beneficiile activităților din viața noastră

  1. Cresc sentimentul de utilitate – care ne ajută să avem încredere în eficiența noastră, în propriile forțe și în faptul că, în ciuda schimbărilor ce sunt prezente în viața noastră (de exemplu, vlăguiala ca urmare a tratamentului, nevoia de odihnă, încetarea activității profesionale, etc.) suntem în stare să fim și să ne fim folositori.
  2. Previn deprimarea – studiile arată că, alături de activitatea fizică, activitățile obișnuite se înscriu pe prima linie de tratament ca și metodă de reducere și prevenire a simptomelor depresive. Efectele provin din faptul că aceste activități ne aduc recompense directe (ne place ceea ce facem), indirecte (precum recompensele sociale, faptul că le folosim și celorlalți)
  3. Mențin integru rolul social – prin faptul că încă facem anumite activități ce existau în paleta noastră înainte să apară schimbări, rămânem în contact cu rolul nostru social (soț, soție, mamă, etc.), crescând șansele să ne păstrăm aceste identități sociale care contribuie la consistența persoanei noastre.
curatenie

Sursă: http://bit.ly/2bi5obQ

 

Cum pot să mențin activitățile în viața mea?

  1. Gradarea sarcinilor. O metodă utilă este să fragmentăm activitatea obișnuită și să începem să integrăm componente ale ei ca pe activități separate. De exemplu, dacă înainte să mă operez, obișnuiam să merg la sală de 3 ori pe săptămână și acum nu mai pot face momentan acest lucru, pot începe să gradez această activitate prin a efectua doar anumite exerciții fizice permise sau a le reduce intensitatea. Astfel, nu renunț la rolul meu de om activ și nici nu îmi compormit refacerea post-operatorie
  2. Adaptare la noile cerințe. O altă strategie se referă la personalizarea acestor activități. De exemplu, dacă obișnuiam să prepar toate felurile de mâncare pentru membrii familiei intr-o după-masă și acum obosesc făcând acest lucru, nu înseamnă că trebuie să renunț complet la gătit. Pot să fiu utilă și contribuind la acest proces prin a face sarcini mai ușoare (mărunțitul legumelor, spălatul vaselor, amestecul ingredientelor, etc.)familie

    Sursă: http://bit.ly/2bQWSms

  3. Diversificare și plan de rezervă. Pentru a obține efectele benefice ale activităților cotidiene e necesar să cultivăm o atitudine flexibila, planificând variante de rezervă în cazul în care nu putem sau nu mai vrem să realizăm respectivele activități. De exemplu, dacă ne planificăm să ieșim la plimbare zilnic, așa cum obișnuiam înainte de recuperarea post-operatorie și constatăm că e prea obositor, putem să avem ca variante de rezervă alte activități ce implică o doză de mișcare raportată la nivelul din acel moment. Poate nu vom face curățenie în toate camerele, dar putem aranja hainele sau poate nu vom alerga după copil în curte, dar putem să îl ajutăm să își ordoneze cărție.
  4. Gândirea “de mijloc”. Nu în ultimul rând, o perspectivă relativă asupra situației în care ne aflăm ne ajută să fim practici. Chiar dacă nu mai putem face activitățile de acum câțiva ani sau cele care ne caracterizau, e important să nu ne definim ca și oameni doar prin ceea ce facem. Totodată, să spulberăm mitul unor gânduri extreme de tipul “Utilă doar dacă sunt în rolul de gospodină.” sau „Nu mai sunt același om doar pentru că nu am forță fizică la nivel maxim.” Nu ne aduc beneficii și ne distorsionează felul în care ne privim, ca și cum suntem limitați doar de un set de activități, în loc să ne uităm la întreaga noastră ființă umană, mult mai completă.

Pentru programări la o întâlnire cu unul dintre specialiștii în psihologie oncologică, puteți suna la următorul număr de telefon: 0264 439 270.

Echipa Psihologie si nutritie2

Pentru orice alte informații, ne puteți contacta la următoarea adresă de e-mail: office@medisprof.ro

Suntem aici să vă ajutăm să vă faceți bine.