Contact
Contact
Contact

Beneficiile practicării unui hobby

Încă din Antichitate, oamenii s-au orientat înspre practicarea hobby-urilor pe care le-au promovat, oferindu-le un loc în cultură și educație. Nu întâmplător, această tendință a oamenilor conferă și alte beneficii, precum cele  de natură psihologică și chiar fizică.  Se pare că practicarea volunară și constantă a activităților recreaționale aduce o serie de avantaje pentru sănătatea noastră. Studiile arată că activitățile artistice și fizice, precum și cele sociale sunt asociate cu bunăstarea psihică și cu reducerea unor indicatori ai stresului de la nivelul organismului.

Cu ce mă ajută un hobby?

Deși par pur recreaționale, ba chiar consumatoare de timp, hobby-urile sau interesele pot să aibă efecte pozitive asupra noastră. Studiile arată că cei care au practicat un hobby cu relevanță fizică (sport), socială (vizite la cei dragi, ieșit în oraș, participarea la cluburi sociale) sau artistică (olărit, pictat) au avut un nivel de satisfacție mai ridicat ca cei care nu au practicat un hobby. Mai mult decât atât, există o asociere între practicare hobby-urilor și reducerea indicatorilor specifici stresului psihologic (depresie, dispoziție negativă generală). Se pare că există o legătură și între practicarea hobby-urilor și indicatori ai bunăstării fizice, astfel că cei care s-au angajat constant în aceste activități au raportat o mai bună calitate a somnului, un nivel mai ridicat de activitate fizică. Nu în ultimul rând, indivizii care au practicat un hobby s-au simțit mai conectați la rețeaua socială.

Cum pot să dezvolt mai ușor un hobby?

Mitul principal, când vine vorba de hobby-uri, este că avem nevoie de talent sau o perioadă anume pentru a-l practica. De fapt, activitățile recreaționale de tip hobby au ca scop oferirea unei stări de bine (emoții, dispoziție pozitivă), nu perfomanța. Pentru a dezvolta și menține un hobby e important să ne alegem o activitate preferată (evident, preferință care se poate schimba în timp), moderată ca și dificultate (ca să nu fim demotivați și să devină o pedeapsă), adaptată pe termen lung (ca să ne bucurăm de efectele benefice extinse). Un aspect cheie este practicarea constantă, în ciuda schimbărilor din viața noastră (ceea ce conferă și un rol protectiv, transformând-o într-o rutină ce ne oferă siguranță). Mai degrabă, aspectele de care e util să ținem cont implică:

  • Practicarea constantă în forme cât mai flexibile – de exemplu, dacă ne place să ne mișcăm și ne simțim obosiți, nu e nevoie să ieșim să ne plimbăm zilnic, ci putem să înlocuim plimbarea cu treburile gospodărești într-un ritm mai alert
  • Ajustarea la nivelul fizic – astfel, nu transformăm o posibilă activitate plăcută într-un chin pentru organismul nostru
  • Găsirea unor parteneri cu interese comune – în acest fel ne vom bucura și de latura socială

Pentru programări la o întâlnire cu unul dintre specialiștii în psihologie oncologică, puteți suna la următorul număr de telefon: 0264 439 270.

Echipa Psihologie si nutritie2

Pentru orice alte informații, ne puteți contacta la următoarea adresă de e-mail: office@medisprof.ro

Suntem aici să vă ajutăm să vă faceți bine.