catalin_hladi-3212

Importanța asistenților medicali: interviu cu Adriana Susu

“Nursingul presupune acordarea  îngrijirii într-o diversitate de probleme de sănătate. Prin urmare, considerăm că medicina se ocupă cu vindecarea pacientului, iar nursingul cu îngrijirea acestuia.” – Nursing in Today’s World

Continuăm seria interviurilor cu asistenții medicali din cadrul clinicii noastre! În cadrul interviului trecut, Sorin Bochiș ne-a dezvăluit secretele din spatele meseriei de asistent medical în domeniul oncologic, iar astăzi a venit rândul Adrianei Susu, asistentă șefă, să ne spună câteva cuvinte despre provocările cu care se confruntă în fiecare zi, dar și experiențele memorabile care o motivează zi de zi să dea tot ce e mai bun pentru practicarea acestei meserii frumoase.

catalin_hladi-3212

Foto: Adriana Susu, asistentă șefă Medisprof

  1. Care sunt principalele atribuții ale unui asistent medical?

A.S.: Principalele atribuții ale unui asistent medical sunt urmărirea, tratarea și înțelegerea pacientului. O altă atribuție importantă este profesionalismul de care dă dovadă în desfășurarea activității zilnice, atât în ceea ce privește direct pacientul cât și modul în care preia și pune în practică informațiile și indicațiile medicului.

  1. Care sunt provocările cu care se confruntă un asistent medical într-o zi de lucru?

A.S.: Pentru mine, provocarea este pacientul. În fiecare zi întâlnesc diferiți pacienți cu diferite probleme, dureri, gânduri și ei contează cel mai mult. E greu să mulțumești pe fiecare pacient în parte deoarece toți sunt diferiți dar este obiectivul meu în fiecare zi.

  1. Ce calități ar trebui să aibă un asistent medical?

A.S.: Sunt indispensabile mai multe calități: flexibilitate, răbdare, profesionalism, devotament, etc. De asemenea trebuie să fii receptiv, să poți să te întelegi cu colegii tăi și cu întreaga echipă pentru ca la sfârșitul zilei obiectivele să fie atinse: serviciile acordate pacienților să fie la un nivel maxim iar pacientul să fie mulțumit. O altă calitate foarte importantă este dorința de formare profesională continuă pentru ca pacientul să beneficieze de cele mai noi și eficiente metode de administrare și tratamente.

  1. Cum ai descrie relația pacient-asistent medical pe durata tratamentului oncologic?

A.S.: Relația pacient-asistent în oncologie este diferită față de alte specializări: pacienții vin la tratamente periodic și inevitabil se stabilește între noi și pacienți o legătură familială. Suntem o mare familie.

  1. Exemplu de experiență memorabilă cu un pacient al clinicii.

A.S.: Sunt multe experiențe memorabile, dar cele mai frumoase sunt acelea cand pacienții și aparținătorii vin la mine, mă îmbrățisează și cu lacrimi în ochi spun: ”Mulțumesc frumos pentru tot ce ai făcut pentru mine…sunteți o echipă minunată!”. Aceste cuvinte mă motivează și îmi dau multă putere de muncă.

Te așteptăm și pe tine în echipa asistenților medicali Medisprof! Mai multe detalii, aici.

Distribuie si prietenilor tai
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0

No Comments

Post a Comment